Vegamot | Miljøpakken Trondheim

Miljøpakken Trondheim

Nyhetsarkiv

06-08-2021

Behandlingstid og svartid på telefon

Som følge innføring av "AutoPASS Ferje" og stor pågang kan du oppleve noe lengere svartid på henvendelser enn normalt.

05-07-2021

AutoPASS-Ferje

Har du generelle spørsmål om AutoPASS-Ferje? Se autopassferje.no eller ring telefon 55 30 00 00

16-06-2021

Er din brikke plassert i korrekt kjøretøy?

Vær oppmerksom på at som avtaleinnehaver har man ansvar for at brikken er montert i kjøretøyet som er registrert i avtalen.

07-05-2021

Gjensidige overtar Vegamots Autopass-kunder

Gjensidige kjøper utstedervirksomheten til bompengeselskapet Vegamot og overtar dermed bompengeinnkreving for kunder med Autopass-avtale.

03-05-2021

Passeringsinformasjon vil være utilgjengelig fra 1.mai til og med 4.mai

Statens Vegvesen gjennomførte utskifting av sentrale løsninger for prising og identifisering av bompasseringer 01.05.2021.

20-04-2021

Endring i fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale

Som en følge av bytte av datasystem vil Vegamot endre fakturering for bompasseringer foretatt med kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale (fullprispasseringer).

26-03-2021

Nye AutoPASS-avtalebetingelser fra 1/5-21

Dersom registrert informasjon i avtalen er korrekt er det ikke behov for å gjøre noe, avtalen vil da løpe videre.

26-01-2021

Kunngjøring av nye takster for Miljøpakken

Ny takster fra og med 1. mars 2021

16-12-2020

Endringer i det nordiske brikkesamarbeidet fra 01.01.2021

AutoPASS-brikker vil ikke være gyldig på Storebæltsbron i Danmark fra 01.01.2021.

08-10-2020

Forsøk på svindel i SMS

SMS fra engelsk telefonnummer der det står at "Betaling for passering er ikke registrert, vennligst betal"

23-06-2020

Opprydding i kunderegister

I forbindelse med opprydding i kunderegister sender vi nå ut SMS, epost eller brev til kunder med tilgodehavende saldo på avtaler.

22-01-2020

Nye takster gjeldende fra og med 1. februar 2020.

I tråd med vedtak for delvis finansiering av Miljøpakken Trinn 3, E6 Trondheim-Stjørdal og 714 Lakseveien justerer Vegamot AS bomtakstene med konsumprisindeksen.

22-01-2020

Nye takster gjeldende fra og med 1. februar 2020.

I tråd med vedtak for delvis finansiering av Miljøpakken Trinn 3, E6 Trondheim-Stjørdal og 714 Lakseveien justerer Vegamot AS bomtakstene med konsumprisindeksen.

02-09-2019

Retting feil på Moholt

På grunn av tekniske problemer på bomstasjonen på Moholt har Vegamot kansellert enkelte passeringer hos noen kunder. For de kunder dette angår vil passeringene det gjelder fremgå av faktura.

02-09-2019

Retting feil på Moholt

På grunn av tekniske problemer på bomstasjonen på Moholt har Vegamot kansellert enkelte passeringer hos noen kunder. For de kunder dette angår vil passeringene det gjelder fremgå av faktura.

25-06-2019

Ny design på faktura.

Vi har nå endret utseende på faktura

24-04-2019

Falske sms i omløp

Veldig mange får nå en sms som sier at du mangler å betale avgift for passering, dette er svindelforsøk. Vegamot AS sender ikke ut krav om passeringsavgift pr. SMS.

03-04-2019

Avtalegiro

På grunn av en feil har avtalegirotrekk sendt fra Vegamot i april fått forfallsdato 15. mai i stedet for 15. april. Mange vil motta nytt avtalegirotrekk for ny periode i mai også denne med forfall 15. mai. Dersom du ikke ønsker to trekk 15. mai kan du selv endre forfall på mottatte avtalegiro i nettbanken til hvilken som helst dato mellom i dag og 14. mai.

13-03-2019

Lysene slukkes 6. april 2019

Alle lyssignal i bomstasjoner over hele landet slukkes samtidig 6. april 2019, men brikken skal fortsatt benyttes.

29-01-2019

Bruk av saldolys ved passering avsluttes

Saldolysene som viser at passeringen i bomstasjonen er registrert, vil bli fjernet i løpet av første kvartal 2019.