Vegamot | Vegamot

Nyhetsarkiv

06-08-2021

Behandlingstid og svartid på telefon

Som følge innføring av "AutoPASS Ferje" og stor pågang kan du oppleve noe lengere svartid på henvendelser enn normalt.

09-07-2021

Fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale

På grunn av endring i datasystem har det de siste månedene vært sendt ut fullprisfaktura oftere enn tidligere.

05-07-2021

AutoPASS-Ferje

Har du generelle spørsmål om AutoPASS-Ferje? Se autopassferje.no eller ring telefon 55 30 00 00

16-06-2021

Er din brikke plassert i korrekt kjøretøy?

Vær oppmerksom på at som avtaleinnehaver har man ansvar for at brikken er montert i kjøretøyet som er registrert i avtalen.

07-05-2021

Gjensidige overtar Vegamots Autopass-kunder

Gjensidige kjøper utstedervirksomheten til bompengeselskapet Vegamot og overtar dermed bompengeinnkreving for kunder med Autopass-avtale.

03-05-2021

Passeringsinformasjon vil være utilgjengelig fra 1.mai til og med 4.mai

Statens Vegvesen gjennomførte utskifting av sentrale løsninger for prising og identifisering av bompasseringer 01.05.2021.

30-04-2021

Fra 1.mai vil det skje endringer som kan påvirke deg som kunde

20-04-2021

Endring i fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale

Som en følge av bytte av datasystem vil Vegamot endre fakturering for bompasseringer foretatt med kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale (fullprispasseringer).

26-03-2021

Nye AutoPASS-avtalebetingelser fra 1/5-21

Dersom registrert informasjon i avtalen er korrekt er det ikke behov for å gjøre noe, avtalen vil da løpe videre.

26-01-2021

Vegamot stenger resepsjon

Som et forebyggende tiltak mot Coronasmitte har Vegamot AS besluttet å stenge resepsjonen.

26-01-2021

Kunngjøring av nye takster for Miljøpakken

Ny takster fra og med 1. mars 2021

21-12-2020

Kunngjøring av nye takster Vegamot AS

I tråd med vedtak for delvis finansiering av Fosenpakka, E6 Trondheim-Stjørdal og 714 Stokkhaugen-Sund justerer Vegamot AS bomtakstene med konsumprisindeksen.

16-12-2020

Endringer i det nordiske brikkesamarbeidet fra 01.01.2021

AutoPASS-brikker vil ikke være gyldig på Storebæltsbron i Danmark fra 01.01.2021.

08-10-2020

Forsøk på svindel i SMS

SMS fra engelsk telefonnummer der det står at "Betaling for passering er ikke registrert, vennligst betal"

25-06-2020

Vegamot åpner resepsjonen 29.06.2020

Våre åpningstider vil være mandag til fredag 08:00-15:00.

23-06-2020

Opprydding i kunderegister

I forbindelse med opprydding i kunderegister sender vi nå ut SMS, epost eller brev til kunder med tilgodehavende saldo på avtaler.

20-03-2020

Takk til våre kunder!

Vegamot har i denne perioden flere ansatte på hjemmekontor. Vi kjenner til at dette kan skape utfordringer i forbindelse med redusert netthastighet og tilgang til enkelte arbeidsverktøy. Våre ansatte tilbakemelder imidlertid at kundene utviser stor forståelse og tålmodighet tilknyttet saksbehandling. Takk for at dere er med å bidra til en god arbeidsdag!

12-03-2020

Mulig økt behandlingstid

Som forebyggende tiltak mot coronasmitte har Vegamot AS innført tiltak som gjør at bemanning i en periode fremover kan være redusert.

12-03-2020

Vegamot stenger resepsjon

Som et forebyggende tiltak mot Coronasmitte har Vegamot AS besluttet å stenge resepsjonen.

10-03-2020

Vegamot rammet av teknisk feil hos Vipps

På grunn av en teknisk feil hos Vipps har noen av Vegamot sine kunder ikke fått tilsendt sine regninger på korrekt måte.