Nyhetsarkiv
04.10.2021Hyppigere fakturering
Som en følge av overgang til ny systemløsning vil fakturering i påfølgende uker skje hyppigere enn normalt.
01.10.2021Endringer i forbindelse med nye systemløsninger og Min side
I forbindelse med overføring til ny systemløsning og ny Min side vil det fra 5. oktober til 12. oktober være nedetid på enkelte funksjoner.
30.09.2021Kunngjøring av nye takster
Nye takster er gjeldende fra og med 1. november 2021
06.08.2021Behandlingstid og svartid på telefon
Som følge innføring av "AutoPASS Ferje" og stor pågang kan du oppleve noe lengere svartid på henvendelser enn normalt.
09.07.2021Fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale
På grunn av endring i datasystem har det de siste månedene vært sendt ut fullprisfaktura oftere enn tidligere.
05.07.2021AutoPASS-Ferje
Har du generelle spørsmål om AutoPASS-Ferje? Se autopassferje.no eller ring telefon 55 30 00 00
16.06.2021Er din brikke plassert i korrekt kjøretøy?
Vær oppmerksom på at som avtaleinnehaver har man ansvar for at brikken er montert i kjøretøyet som er registrert i avtalen.
07.05.2021Gjensidige overtar Vegamots Autopass-kunder
Gjensidige kjøper utstedervirksomheten til bompengeselskapet Vegamot og overtar dermed bompengeinnkreving for kunder med Autopass-avtale.
03.05.2021Passeringsinformasjon vil være utilgjengelig fra 1.mai til og med 4.mai
Statens Vegvesen gjennomførte utskifting av sentrale løsninger for prising og identifisering av bompasseringer 01.05.2021.
30.04.2021Fra 1.mai vil det skje endringer som kan påvirke deg som kunde
20.04.2021Endring i fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale
Som en følge av bytte av datasystem vil Vegamot endre fakturering for bompasseringer foretatt med kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale (fullprispasseringer).
26.03.2021Nye AutoPASS-avtalebetingelser fra 1/5-21
Dersom registrert informasjon i avtalen er korrekt er det ikke behov for å gjøre noe, avtalen vil da løpe videre.
26.01.2021Vegamot stenger resepsjon
Som et forebyggende tiltak mot Coronasmitte har Vegamot AS besluttet å stenge resepsjonen.
26.01.2021Kunngjøring av nye takster for Miljøpakken
Ny takster fra og med 1. mars 2021
21.12.2020Kunngjøring av nye takster Vegamot AS
I tråd med vedtak for delvis finansiering av Fosenpakka, E6 Trondheim-Stjørdal og 714 Stokkhaugen-Sund justerer Vegamot AS bomtakstene med konsumprisindeksen.
16.12.2020Endringer i det nordiske brikkesamarbeidet fra 01.01.2021
AutoPASS-brikker vil ikke være gyldig på Storebæltsbron i Danmark fra 01.01.2021.
08.10.2020Forsøk på svindel i SMS
SMS fra engelsk telefonnummer der det står at "Betaling for passering er ikke registrert, vennligst betal"
25.06.2020Vegamot åpner resepsjonen 29.06.2020
Våre åpningstider vil være mandag til fredag 08:00-15:00.
23.06.2020Opprydding i kunderegister
I forbindelse med opprydding i kunderegister sender vi nå ut SMS, epost eller brev til kunder med tilgodehavende saldo på avtaler.
20.03.2020Takk til våre kunder!
Vegamot har i denne perioden flere ansatte på hjemmekontor. Vi kjenner til at dette kan skape utfordringer i forbindelse med redusert netthastighet og tilgang til enkelte arbeidsverktøy. Våre ansatte tilbakemelder imidlertid at kundene utviser stor forståelse og tålmodighet tilknyttet saksbehandling. Takk for at dere er med å bidra til en god arbeidsdag!