Nyhetsarkiv
03.01.2023Kunngjøring av nye takster
Med virkning fra 1.2.2023 justeres takstene i Vegamot AS sine bompengeprosjekt i Trøndelag. Takstene er fastsatt av Statens vegvesen, og justert i overensstemmelse med Veileder for bompengeprosjekt.
06.12.2022NB! Nytt kontonummer for betaling av faktura
Nytt kontonummer er: 4213.48.11611
01.08.2022Kunngjøring Innkrevingsstart for FV 659 Nordøyvegen
Innkreving av bompenger for Nordøyvegen vil starte 5. september 2022.
25.07.2022Kunngjøring Innkrevingsstart for E6 Ulsberg - Melhus
Innkreving av bompenger for prosjektet E6 Ulsberg - Melhus, parsell Kvål-Melhus vil starte 1. september 2022
05.07.2022Kunngjøring Innkrevingsstart for Bypakke Ålesund
Innkreving av bompenger for prosjektet Bypakke Ålesund vil starte 22. august 2022.
27.01.2022Kunngjøring av nye takster
Nye bomtakster er gjeldende fra og med 1. mars 2022
02.11.2021Endret rabatt for nullutslilppskjøretøy fra 1. november
Fra 1.11.2021 er rabatten for nullutslippskjøretøy redusert fra 100% til 80% av ordinær takst fratrukket brikkerabatt i Miljøpakken og E6 Trondheim Stjørdal.
01.11.2021Din AutoPASS-Avtale med Vegamot er overført til Flyt AS
Derfor har Flyt overtatt alle Vegamots kunder fra 1. november 2021
04.10.2021Hyppigere fakturering
Som en følge av overgang til ny systemløsning vil fakturering i påfølgende uker skje hyppigere enn normalt.
01.10.2021Endringer i forbindelse med nye systemløsninger og Min side
I forbindelse med overføring til ny systemløsning og ny Min side vil det fra 5. oktober til 12. oktober være nedetid på enkelte funksjoner.
30.09.2021Kunngjøring av nye takster
Nye takster er gjeldende fra og med 1. november 2021
06.08.2021Behandlingstid og svartid på telefon
Som følge innføring av "AutoPASS Ferje" og stor pågang kan du oppleve noe lengere svartid på henvendelser enn normalt.
09.07.2021Fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale
På grunn av endring i datasystem har det de siste månedene vært sendt ut fullprisfaktura oftere enn tidligere.
05.07.2021AutoPASS-Ferje
Har du generelle spørsmål om AutoPASS-Ferje? Se autopassferje.no eller ring telefon 55 30 00 00
16.06.2021Er din brikke plassert i korrekt kjøretøy?
Vær oppmerksom på at som avtaleinnehaver har man ansvar for at brikken er montert i kjøretøyet som er registrert i avtalen.
07.05.2021Gjensidige overtar Vegamots Autopass-kunder
Gjensidige kjøper utstedervirksomheten til bompengeselskapet Vegamot og overtar dermed bompengeinnkreving for kunder med Autopass-avtale.
03.05.2021Passeringsinformasjon vil være utilgjengelig fra 1.mai til og med 4.mai
Statens Vegvesen gjennomførte utskifting av sentrale løsninger for prising og identifisering av bompasseringer 01.05.2021.
30.04.2021Fra 1.mai vil det skje endringer som kan påvirke deg som kunde
20.04.2021Endring i fakturering av passeringer uten gyldig AutoPASS-avtale
Som en følge av bytte av datasystem vil Vegamot endre fakturering for bompasseringer foretatt med kjøretøy uten gyldig AutoPASS-avtale (fullprispasseringer).
26.03.2021Nye AutoPASS-avtalebetingelser fra 1/5-21
Dersom registrert informasjon i avtalen er korrekt er det ikke behov for å gjøre noe, avtalen vil da løpe videre.